Oprichters

De Stichting Bouwen Nederland is een initiatief van Eric en Michelle de Ruiter, die de keuze hebben gemaakt om hun leven zo in te richten dat zij een bijdrage kunnen leveren aan ontwikkelingssamenwerking. Met hun bouwkundige en organisatorische kennis steunen zij bouwprojecten in ontwikkelingslanden.

Oprichters Stichting Bouwen Nederland
Oprichter: dhr. ing. Eric de Ruiter
Profiel:Oprichter_ERIC_MAL Eric, geboren in Leidschendam in 1976, is bouwkundig ingenieur (ing.) en heeft gestudeerd aan de Hogeschool van Utrecht. Daarvoor heeft hij de MTS in Hilversum gedaan. Tijdens zijn studie heeft hij samen met aan aantal medestudenten het initiatief genomen om als stageproject een weeshuis en een school in Honduras te bouwen. Na het afronden van zijn studie is hij drie jaar werkzaam geweest als projectontwikkelaar bij een middelgrote projectontwikkelaar. Sinds de oprichting is hij full time werkzaam voor de stichting als algemeen directeur en tevens vestigingsmanager in Gambia (2003-2007), Ghana (2007-2011) en Malawi (2011- heden).

Oprichter: mevr. Michelle de Ruiter-Tuijthof
Profiel:Oprichter_MICHELLE_MAL Michelle, geboren in Teheran in 1977, is leerkracht voor het basis onderwijs en heeft ook in Utrecht gestudeerd. Aansluitend heeft zij een jaar Remedial Teaching gestudeerd. Na het afronden van haar studie heeft zij voor de klas gestaan en als assistent store manager bij een schoenenwinkel gewerkt. Sinds de oprichting is zij full time werkzaam voor de stichting als financieel directeur.Samen hebben zij twee kinderen.